V nasprotju z vsesplošno sprejetim prepričanjem, da je za ohranitev novo pridobljene telesne teže nujno potrebno hujšati počasi in postopoma, pa je še ena raziskava potrdila, da ni nujno tako oz. da počasno hujšanje ne garantira, da se ne bomo zredili nazaj ali da se bomo manj zredili.



Hitro in počasno hujšanje

Raziskovalci so hoteli ugotoviti, ali počasno hujšanje, ki je splošno sprejeta smernica kot zdravo hujšanje, res zagotavlja, da se ne bomo zredili nazaj. 200 zelo debelih oseb so razdelili na dve skupini, od katerih je ena hujšala 12 tednov na hitri shujševalni dieti z zelo malo kalorijami (450 do 800 kcal/dan, kar ustreza sprejetim pojmom nezdravega hujšanja) druga pa 36 tednov s počasnim hujšanjem, kjer so jim le za kakih 500 kcal/dan zmanjšali kalorični vnos (torej skladno s smernicami in priporočili zdravega hujšanja). Udeleženci, ki so izgubili več kot 12,5 % svoje telesne teže so bili nato 3 leta na vzdrževalni dieti.

Presenetljivi rezultati

Udeleženci, ki so zelo hitro shujšali, so pogosteje dosegli želeno telesno težo; kar 81% iz skupine hitrega hujšanja v primerjavi z le 50% iz skupine počasnega hujšanja. Raziskovalci so ugotovili, da začetna hitrost hujšanja ni vplivala na to, koliko so se kasneje nazaj zredili, saj so v obeh skupinah pridobili nazaj približno enako težo. V zvezi z ugotovitvami so raziskovalci povedali: "Po celem svetu širijo smernice počasnega hujšanja, češ, da je bolj verjetno, da se bo nova telesna teža lažje obdržala in se ne boste preveč zredili nazaj. A naši rezultati so pokazali ravno obratno – torej boljši uspeh, če hujšate hitro."

Dodali so še, da študija dokazuje, da pristop 'počasi in postopoma' ne deluje in da je to, da se pri hitrem hujšanju tudi hitro nazaj zredite, le mit. Raziskava je bila objavljena v strokovni reviji The Lancet Diabetes & Endocrinology.

Zato, če bi radi shujšali, pa vas od akcije odvrača dolgotrajnost postopka za želene rezultate, nikar več ne oklevajte - shujšate lahko na hitro; ali se boste zredili nazaj, pa je odvisno le od tega, kako se boste prehranjevali in koliko se boste gibali!