Raziskave so pokazale, da so poleg omega-3 maščob za možgane izjemno pomemben tudi magnezij, saj izboljša  sposobnost učenja in spomina pri mladih in starejših.



Magnezij je sicer eden izmed mineralov, ki ga po podatkih raziskav večini primanjkuje in povečan vnos magnezija je po mnenju strokovnjakov učinkovita strategija za izboljšanje kognitivnih sposobnosti. Pomanjkanje pa vodi v poslabšane kognitivne sposobnosti in hitrejše upadanje spominske funkcije pri starejših (poleg mnogih drugih škodljivih vplivov na zdravje, med drugim nespečnost, motnje spanje, mišični krči, anksioznost, depresija, vedenjske motnje, utrujenost, zaprtje, glavoboli, migrene, bolečine v mišicah in drugi).

Naša prehrana ima velik vpliv na naše zdravje, počutje in delovanje organov, med drugim tudi možganov. Vpliva na sinapse, ki omogočajo komunikacijo med nevroni in tako vpliva na učenje in spomin ter upadanje kognitivnih sposobnosti, ki je še zlasti izrazito ob staranju in boleznih. Raziskovalci so zato preverili, ali dodajanje magnezija v obliki prehranskega dopolnila vpliva na boljše delovanje možganov in zaviranje propadanja ob staranju (uporabili so mg. treonat). "Magnezij je nujno potreben za dobro delovanje vseh organov v telesu, vključno z možgani, zato smo želeli preveriti, ali povečanje količine magnezija izboljša kognitivne sposobnosti."

Ugotovili so, da precejšnje povečanje količine magnezija v možganih izboljša učenje in spomin pri mladih in starejših podganah, saj se je povečalo število funkcionalnih sinaps, aktivirale so se ključne signalne molekule in izboljšali kratkoročni in dolgoročni sinaptični procesi, ključni za učenje in spomin.